If you have more money than brains you should focus on outbound marketing. If you have more brains than money, you should focus on inbound marketing. Guy Kawasaki
Door inzicht te verkrijgen in wat potentiële klanten bezighoudt kun je van je website een klantenmagneet maken.
Wat is inbound marketing?
Inbound marketing is about using marketing to bring potential customers to you, rather than having your marketing efforts fight for their attention. – Hubspot
Vrij vertaald: Inbound marketing is marketing gebruiken om potentiële klanten naar je toe te laten komen, in plaats van te vechten voor hun aandacht.
Inbound marketing wordt vaak gebruik voor leadgeneratie van b2b bedrijven. Omdat aankooptrajecten daar lang zijn is het belangrijk om niet alleen content te hebben die gericht is op het converteren van bezoekers, maar ook content die een klant helpt met keuzes maken. Het gaat erom dat je de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal aanbiedt aan je klanten.
Waarom SEO en SEA belangrijk zijn voor inbound marketing
Om inzicht te krijgen in waar je potentiële klanten online naar zoeken is een zoekwoordenonderzoek nodig. Vervolgens wil je het beste antwoord op hun vragen bieden en de beste oplossing voor hun probleem hebben, daar heb je alleen niets aan als ze deze niet kunnen vinden.
Wat zijn de voordelen
- Klanten hebben meer vertrouwen in bedrijven die niet alleen bezig zijn met verkopen.
- Levert meer leads op tegen lagere kosten.
Wat zijn de nadelen
- De investering om een inbound marketing machine op te bouwen is relatief groot.
Wat zijn de overwegingen
- Hoe ziet je klantreis eruit en welke content past bij de verschillende fases?
- Ga je marketing automation gebruiken en welk pakket?
Veelgestelde vragen over inbound marketing
- Wat is inbound marketing?